Ga terug   Home > Discussie > Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Hoe beoordeel jij de IslamWijzer?
Prima 50 43,48%
Goed 29 25,22%
Neutraal 17 14,78%
Matig 19 16,52%
Aantal stemmers: 115. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 oktober 2007, 15:46
administrator administrator is offline
Administrator

Question Wat vind jij van de IslamWijzer?

Wat vind jij van de IslamWijzer?
Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 19:51
Saliha Saliha is offline
Junior Member

Standaard

Assalamoe alleikoem wa rahmatullahi wa barakatuhu,

ik ben hier nog maar net maar dit bevalt me wel. Erg rustig is het wel, maar er staat erg veel informatie op en ik zocht al langere tijd naar een site als deze. Daarom heb ik gestemd voor 'goed'.

Wa alleikoem salaam,
oeghti fi dien Saliha

Laatst gewijzigd door administrator : 29 mei 2008 om 19:00.
Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:05
Badr Badr is offline
Junior Member

Standaard

As-salaamoe 'alaykoem,

Interessante redactieverklaring. Het lijkt de eerste stap naar een geaccepteerde of (vanuit niet-moslims perspectief gezien) acceptabele "establishment islam" in Nederland. Goed dat islamitisch zinledige termen als "gematigde islam" of zelfs "liberale islam" achterwege worden gelaten. Dat zou het hele initiatief meteen ongeloofwaardig maken in de ogen van vele moslimjongeren (en dan precies die jongeren waar het om lijkt te gaan). Een tip zou verder zijn om islamitische geleerden in plaats van vooral (moslim)intellectuelen aan het woord te laten, dat zou het aanzien van de site ook goed doen. Alhoewel, toegegeven, juist het gebrek aan Nederlands(talig)e islamitische geleerden natuurlijk tot de kern van de problematiek behoort.

Het is verder afwachten in welke richting het zich allemaal zal ontwikkelen insha'allah.

Badr
Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 20:02
ToleranteMoslim ToleranteMoslim is offline
Junior Member

Thumbs up Een ideale forum-site !

AS-Salaam'o alaykom...medemens!

Een ideale initiatief..hiermee kunnen wij moslims, ex-moslims en niet moslims respectvol aan discussies beginnen, zonder kwetsen en beledigen ...Anders dan de manier waarop de heren Wilders en Jami hun clown-achtige geluiden laten horen, kunnen wij hier op een fatsoenlijke manier onze standpunten kenbaar maken
Succes !!!!!
Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 08:37
luckybee luckybee is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToleranteMoslim Bekijk bericht
AS-Salaam'o alaykom...medemens!

Een ideale initiatief..hiermee kunnen wij moslims, ex-moslims en niet moslims respectvol aan discussies beginnen, zonder kwetsen en beledigen ...Anders dan de manier waarop de heren Wilders en Jami hun clown-achtige geluiden laten horen, kunnen wij hier op een fatsoenlijke manier onze standpunten kenbaar maken
Succes !!!!!
Als je een gelovige moslim bent, wat bedoel je met een tollerante moslims?

Soera 2 hayat 85. Toch zijt gij het volk, dat uw eigen broeders doodt en een gedeelte van uw volk uit hun huizen verdrijft, elkaar tegen hen helpende in zonde en overtreding. En, indien zij als gevangenen tot u terugkomen, koopt gij hen vrij, terwijl juist hun verdrijving voor u verboden was. Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Welke gelovige moslim wil dan straight to hel gestuurd worden?
Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 18:13
Dominicus Dominicus is offline
Junior Member

Standaard

De uitspraken van Dhr Wilders kunnen dan wel als uiterst negatief worden begrepen en wellicht is het moeilijk om ze vanuit het perspectief van een Nederlander te lezen die opgegroeid is in een land wat plotseling te maken krijgt met veranderingen. Maar indien argumenten iemand monddood kunnen maken wil ik adviseren eerst de discussie aan te gaan met argumenten alvorens een (simpele) mening op tafel te gooien.

Is Eshan Jami vergelijkbaar met Wilders omdat Eshan aléén maar de Islam de rug heeft toegekeerd. Of zijn de uitspraken die hij doet even beledigend?

Indien onrecht wordt aangedaan is deze in woord en geschrift makkelijk teniet te doen door weerwoord te bieden.

Doe je dit niet dan ben je aan het Demoniseren en is de kans groot dat je haat predict die wellicht ongegrond is omdat er geen beargumentatie plaats vindt...

Mee uitkijken dus... anders verlaag je jezelf nog eens tot het niveau waar je een ander op veroordeeld
Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 21:29
hzeil hzeil is offline
Junior Member

Standaard dit forum

Hopenlijk zal uit dit forum blijken dat het ook mogelijk is op een vrijzinnige wijze met de Islam om te gaan. Want deze wijze is de enige manier om aan de Islam in een multiculturele samenleving een volwaardige plaats te geven.
Je eigen standpunten t.a.v. geloof en traditie kun je leren relativeren door goed naar andersdenkenden te luisteren.
Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 10:15
luckybee luckybee is offline
Junior Member

Standaard

Naar anleidingvan een discusie van Imam Abdulwahied van Bommel, heb ik dit reactie van mij aan een zeker Muhammed gestuurd die waarschijnlijk niet geplaatst wordt dus dan maar hier.

http://www.aawsat.com/english/news.a...tion=3&id=4678

Hij is een neger. geld dan wat hij zegt.?
Dit heeft de profeet over zwarte mensen gezegd.

Abu Darda reported that the Holy Prophet (Muhammed) said: Allah created Adam when he created him. Then He stroke his right shoulder and took out a white race as if they were seeds, and He stroke his left shoulder and took out a black race as if they were coals. Then He said to those who were in his right side: Towards paradise and I don't care. He said to those who were on his left shoulder: Towards Hell and I don't care."
(Hadith, Mishkat ul-Masabih, translated by Karim, v. iii, p. 117)

ze zijn brandstoff voor de hel.
Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 00:16
Heksje Heksje is offline
Junior Member

Standaard Feedback op site

Beste mensen

Dit is een goed initiatief, maar toch mis ik iets
Ik besef dat dit initiatief nog in de kinderschoenen staat, daarom hier mijn feedback
Mijn persoonlijke mening over de site: neutraal
In de zin van: de site springt er niet uit, is weinig opvallend
De site oogt bruin-grijs vierkant, oerdegelijk dus en weinig aansprekend voor jongeren

De inhoudelijke bijdragen over de islam zijn vooral door mannen geschreven. Vooral de homepagina met foto's van mannen op leeftijd chockeert
Dit is weinig aansprekend voor jongeren en vooral intelligente jonge vrouwen
Hier moet dus nodig iets aan gebeuren wil de site ook vrouwen aanspreken. Alleen Esma Choho is echt niet genoeg.

Hopenlijk hebben jullie iets aan deze feedback

Verder voor iedereen die irrelevante discussies wil beginnen: De eerste gebedsoproeper is een zwarte vrijgemaakte slaaf geweest, Bilal

Als je het echt zo erg vind dat er discrimminatie onder moslims voorkomt, waarom loop je dan tegen de 'islam' aan te trappen in plaats van dat je met moslims gaat praten over hoe dit probleem kan worden aangepakt?
Je weet immers dat dit alleen maar weerstand oproept en je hiermee niks op schiet

Discrimminatie is echt een groot kwaad binnen de islam- vooral op basis van de Koran- wij hebben u in volkeren, verschillende kleuren en rassen gemaakt opdat u elkaar leert kennen

Natuurlijk komt er discrimminatie voor- , maar dit ligt niet aan de islam maar vooroordelen binnen verschillende culturele gemeenschappen tegenover andere culturele gemeenschappen

De hadith zijn niet allemaal even betrouwbaar en er is zelfs een hadith van muslim waarin Mohammed (vzmh) zegt dat niemand iets van hem op mag schrijven, maar dat mensen alleen maar over hem mogen vertellen. Dus waarom zijn zijn uitspraken dan opgeschreven?
Bovendien zijn ze niet tijdens het leven van Mohammed opgetekend en de criteria voor betrouwbaarheid maar criteria bedacht door geleerden
En aangezien het hier gaat om geleerden en geen goden zijn hun criteria/onderzoeksmethoden te bekritiseren
Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 14:43
Hamid Islamwijzer Hamid Islamwijzer is offline
Junior Member

Standaard

Assalamoe alleikom allamaal.

Ik ben heel blij met Islamwijzer. Mijn dank gaat naar intiatiefnemers en al die mensen die Islamwijzer moglijk hebben gemaakt.
Ik volg de ontwikkelingen over Islam via de media op de voet en ik vind het heel jammer hoe men de Islam gebruikt en/of misbruikt. Bijna elke intiatief om islam in goede dag licht te brengen wordt de grond in geboord. Het lijkt als of Islam niet welkom is in Nederland. Islam is in Nederland en zal in Nederlan blijven en Islam is perfecte Religie wat je er ook van vind. Moslims moeten hun religie beter gaan aanhangen en niet moslims adviseer ik om islam te gaan bestuderen, want daar wordt de mens alleen beter van.

Vriendelijke groeten,
Hamid
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan