PDA

View Full Version : Wat vind jij van de IslamWijzer?

administrator
5 oktober 2007, 15:46
Wat vind jij van de IslamWijzer?

Saliha
7 oktober 2007, 19:51
Assalamoe alleikoem wa rahmatullahi wa barakatuhu,

ik ben hier nog maar net maar dit bevalt me wel. Erg rustig is het wel, maar er staat erg veel informatie op en ik zocht al langere tijd naar een site als deze. Daarom heb ik gestemd voor 'goed'.

Wa alleikoem salaam,
oeghti fi dien Saliha

Badr
8 oktober 2007, 19:05
As-salaamoe 'alaykoem,

Interessante redactieverklaring. Het lijkt de eerste stap naar een geaccepteerde of (vanuit niet-moslims perspectief gezien) acceptabele "establishment islam" in Nederland. Goed dat islamitisch zinledige termen als "gematigde islam" of zelfs "liberale islam" achterwege worden gelaten. Dat zou het hele initiatief meteen ongeloofwaardig maken in de ogen van vele moslimjongeren (en dan precies die jongeren waar het om lijkt te gaan). Een tip zou verder zijn om islamitische geleerden in plaats van vooral (moslim)intellectuelen aan het woord te laten, dat zou het aanzien van de site ook goed doen. Alhoewel, toegegeven, juist het gebrek aan Nederlands(talig)e islamitische geleerden natuurlijk tot de kern van de problematiek behoort.

Het is verder afwachten in welke richting het zich allemaal zal ontwikkelen insha'allah.

Badr

ToleranteMoslim
11 oktober 2007, 20:02
AS-Salaam'o alaykom...medemens!

Een ideale initiatief..hiermee kunnen wij moslims, ex-moslims en niet moslims respectvol aan discussies beginnen, zonder kwetsen en beledigen ...Anders dan de manier waarop de heren Wilders en Jami hun clown-achtige geluiden laten horen, kunnen wij hier op een fatsoenlijke manier onze standpunten kenbaar maken
Succes !!!!!

luckybee
12 oktober 2007, 08:37
AS-Salaam'o alaykom...medemens!

Een ideale initiatief..hiermee kunnen wij moslims, ex-moslims en niet moslims respectvol aan discussies beginnen, zonder kwetsen en beledigen ...Anders dan de manier waarop de heren Wilders en Jami hun clown-achtige geluiden laten horen, kunnen wij hier op een fatsoenlijke manier onze standpunten kenbaar maken
Succes !!!!!Als je een gelovige moslim bent, wat bedoel je met een tollerante moslims?

Soera 2 hayat 85. Toch zijt gij het volk, dat uw eigen broeders doodt en een gedeelte van uw volk uit hun huizen verdrijft, elkaar tegen hen helpende in zonde en overtreding. En, indien zij als gevangenen tot u terugkomen, koopt gij hen vrij, terwijl juist hun verdrijving voor u verboden was. Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Welke gelovige moslim wil dan straight to hel gestuurd worden?:D

Dominicus
12 oktober 2007, 18:13
De uitspraken van Dhr Wilders kunnen dan wel als uiterst negatief worden begrepen en wellicht is het moeilijk om ze vanuit het perspectief van een Nederlander te lezen die opgegroeid is in een land wat plotseling te maken krijgt met veranderingen. Maar indien argumenten iemand monddood kunnen maken wil ik adviseren eerst de discussie aan te gaan met argumenten alvorens een (simpele) mening op tafel te gooien.

Is Eshan Jami vergelijkbaar met Wilders omdat Eshan aléén maar de Islam de rug heeft toegekeerd. Of zijn de uitspraken die hij doet even beledigend?

Indien onrecht wordt aangedaan is deze in woord en geschrift makkelijk teniet te doen door weerwoord te bieden.

Doe je dit niet dan ben je aan het Demoniseren en is de kans groot dat je haat predict die wellicht ongegrond is omdat er geen beargumentatie plaats vindt...

Mee uitkijken dus... anders verlaag je jezelf nog eens tot het niveau waar je een ander op veroordeeld

hzeil
21 oktober 2007, 21:29
Hopenlijk zal uit dit forum blijken dat het ook mogelijk is op een vrijzinnige wijze met de Islam om te gaan. Want deze wijze is de enige manier om aan de Islam in een multiculturele samenleving een volwaardige plaats te geven.
Je eigen standpunten t.a.v. geloof en traditie kun je leren relativeren door goed naar andersdenkenden te luisteren.

luckybee
1 november 2007, 10:15
Naar anleidingvan een discusie van Imam Abdulwahied van Bommel, heb ik dit reactie van mij aan een zeker Muhammed gestuurd die waarschijnlijk niet geplaatst wordt dus dan maar hier.

http://www.aawsat.com/english/news.asp?section=3&id=4678

Hij is een neger. geld dan wat hij zegt.?
Dit heeft de profeet over zwarte mensen gezegd.

Abu Darda reported that the Holy Prophet (Muhammed) said: Allah created Adam when he created him. Then He stroke his right shoulder and took out a white race as if they were seeds, and He stroke his left shoulder and took out a black race as if they were coals. Then He said to those who were in his right side: Towards paradise and I don't care. He said to those who were on his left shoulder: Towards Hell and I don't care."
(Hadith, Mishkat ul-Masabih, translated by Karim, v. iii, p. 117)

ze zijn brandstoff voor de hel.

Heksje
3 november 2007, 00:16
Beste mensen

Dit is een goed initiatief, maar toch mis ik iets
Ik besef dat dit initiatief nog in de kinderschoenen staat, daarom hier mijn feedback
Mijn persoonlijke mening over de site: neutraal
In de zin van: de site springt er niet uit, is weinig opvallend
De site oogt bruin-grijs vierkant, oerdegelijk dus en weinig aansprekend voor jongeren

De inhoudelijke bijdragen over de islam zijn vooral door mannen geschreven. Vooral de homepagina met foto's van mannen op leeftijd chockeert
Dit is weinig aansprekend voor jongeren en vooral intelligente jonge vrouwen
Hier moet dus nodig iets aan gebeuren wil de site ook vrouwen aanspreken. Alleen Esma Choho is echt niet genoeg.

Hopenlijk hebben jullie iets aan deze feedback

Verder voor iedereen die irrelevante discussies wil beginnen: De eerste gebedsoproeper is een zwarte vrijgemaakte slaaf geweest, Bilal

Als je het echt zo erg vind dat er discrimminatie onder moslims voorkomt, waarom loop je dan tegen de 'islam' aan te trappen in plaats van dat je met moslims gaat praten over hoe dit probleem kan worden aangepakt?
Je weet immers dat dit alleen maar weerstand oproept en je hiermee niks op schiet

Discrimminatie is echt een groot kwaad binnen de islam- vooral op basis van de Koran- wij hebben u in volkeren, verschillende kleuren en rassen gemaakt opdat u elkaar leert kennen

Natuurlijk komt er discrimminatie voor- , maar dit ligt niet aan de islam maar vooroordelen binnen verschillende culturele gemeenschappen tegenover andere culturele gemeenschappen

De hadith zijn niet allemaal even betrouwbaar en er is zelfs een hadith van muslim waarin Mohammed (vzmh) zegt dat niemand iets van hem op mag schrijven, maar dat mensen alleen maar over hem mogen vertellen. Dus waarom zijn zijn uitspraken dan opgeschreven?
Bovendien zijn ze niet tijdens het leven van Mohammed opgetekend en de criteria voor betrouwbaarheid maar criteria bedacht door geleerden
En aangezien het hier gaat om geleerden en geen goden zijn hun criteria/onderzoeksmethoden te bekritiseren

Hamid Islamwijzer
3 november 2007, 14:43
Assalamoe alleikom allamaal.

Ik ben heel blij met Islamwijzer. Mijn dank gaat naar intiatiefnemers en al die mensen die Islamwijzer moglijk hebben gemaakt.
Ik volg de ontwikkelingen over Islam via de media op de voet en ik vind het heel jammer hoe men de Islam gebruikt en/of misbruikt. Bijna elke intiatief om islam in goede dag licht te brengen wordt de grond in geboord. Het lijkt als of Islam niet welkom is in Nederland. Islam is in Nederland en zal in Nederlan blijven en Islam is perfecte Religie wat je er ook van vind. Moslims moeten hun religie beter gaan aanhangen en niet moslims adviseer ik om islam te gaan bestuderen, want daar wordt de mens alleen beter van.

Vriendelijke groeten,
Hamid

luckybee
4 november 2007, 08:53
Assalamoe alleikom allamaal.

Ik ben heel blij met Islamwijzer. Mijn dank gaat naar intiatiefnemers en al die mensen die Islamwijzer moglijk hebben gemaakt.
Ik volg de ontwikkelingen over Islam via de media op de voet en ik vind het heel jammer hoe men de Islam gebruikt en/of misbruikt. Bijna elke intiatief om islam in goede dag licht te brengen wordt de grond in geboord. Het lijkt als of Islam niet welkom is in Nederland. Islam is in Nederland en zal in Nederlan blijven en Islam is perfecte Religie wat je er ook van vind. Moslims moeten hun religie beter gaan aanhangen en niet moslims adviseer ik om islam te gaan bestuderen, want daar wordt de mens alleen beter van.

Vriendelijke groeten,
HamidIk heb de hele qoraan gelezen en ook vele texten uit de a Hadith.Hier is mijn conclusie.De Mekka predikkingen, zijn het tegengestelde als de Medina predikkingen.Welke predikkingen moslims ook volgen, ze leven altijd haram, want ze overtreden altijd de andere predikkingen.
Ze staan allemaal zwart op wit in de Qoraan en mag niet verwijderd worden. Soera 2 vers 85. Toch zijt gij het volk, dat uw eigen broeders doodt en een gedeelte van uw volk uit hun huizen verdrijft, elkaar tegen hen helpende in zonde en overtreding. En, indien zij als gevangenen tot u terugkomen, koopt gij hen vrij, terwijl juist hun verdrijving voor u verboden was. Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Soera 2 vers2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.
Tsia beste Hamid, ik heb geen zin om eeuwig in de hel te smoren, als ik moslim wordt; dat begrijp je toch wel?Wie altijd harram leeft, wat je ook doet, komt in de Hel terecht toch?:D:D

Henk
4 november 2007, 14:05
Ik heb de hele qoraan gelezen en ook vele texten uit de a Hadith.Hier is mijn conclusie.De Mekka predikkingen, zijn het tegengestelde als de Medina predikkingen.Welke predikkingen moslims ook volgen, ze leven altijd haram, want ze overtreden altijd de andere predikkingen.
Ze staan allemaal zwart op wit in de Qoraan en mag niet verwijderd worden. Soera 2 vers 85. Toch zijt gij het volk, dat uw eigen broeders doodt en een gedeelte van uw volk uit hun huizen verdrijft, elkaar tegen hen helpende in zonde en overtreding. En, indien zij als gevangenen tot u terugkomen, koopt gij hen vrij, terwijl juist hun verdrijving voor u verboden was. Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Soera 2 vers2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.
Tsia beste Hamid, ik heb geen zin om eeuwig in de hel te smoren, als ik moslim wordt; dat begrijp je toch wel?Wie altijd harram leeft, wat je ook doet, komt in de Hel terecht toch?:D:D
Het is opvallend hoe meerdere bijdragen van niet-moslims op dit forum de Koran betreffen. Kennelijk is dat een belangwekkend thema in Nederland. Hopelijk worden moslims daardoor niet verhinderd aan dit forum mee te doen.
Het laatste artikel over geloofsafval van Rasit Bal laat zien hoe de vrijheid van geloof hier verdedigd wordt. Ik hoop dat moslims met elkaar over zo'n artikel gaan debatteren, dan zal ik mij discreet op een afstand houden.

luckybee
4 november 2007, 15:02
Is dit een reactie op mijn bijdraag Henk? En wie is Rasit Bal?

Henk
4 november 2007, 15:14
Is dit een reactie op mijn bijdraag Henk? En wie is Rasit Bal?
Niet alleen op jou, ook op anderen, zelfs op mijzelf.
Enige terughoudendheid lijkt mij in de huidige verhitte situatie op zijn plaats.

Rasit Bal: http://www.islamwijzer.nl/forums/vbnews.php?do=viewarticle&artid=29&title=geloofsafval-en-de-moslims

Hamid Islamwijzer
4 november 2007, 20:39
Beste LuckyBee,
U schijnt de Koran te hebben gelezen, wat ik betwijfel, maar goed U zegd het.
Als u werkelijk de Koran heeft bestudeerd, dan ben de volgende stukken in de Koran tegen gekomen.
(overdenken zij de Koran dan niet zorgvuldig. Als het afkomstig zou zijn van ander dan Allah, dan zouden zij er zeker veel tegenstijdigheid in aantreffen. Soerah An-Nissa (4):82.
( En wij zenden neer koran wat een genezing is en een genade voor degenen die geloven en het vermeerdert voor de onrechtplegers niets anders dan verlies. Soerah Al-Israa (17):82.

luckybee
5 november 2007, 10:57
Soerat 4 vers 82. Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt.

Deze Soerat is een Medina predikking.behalve vrouwen zitten ook deze versen in deze Soerat

Soerat 4 vers74. Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Soerat 4 vers77. Ziet gij niet degenen, tot wie gezegd werd: "Weerhoudt uw handen, houdt het gebed en betaalt de Zakaat? " En wanneer het strijden hun is voorgeschreven, ziet, een deel hunner vreest de mensen zoals men Allah behoort te vrezen, of zelfs nog erger en zij zeggen: "Onze Heer, waarom hebt Gij ons het strijden voorgeschreven? Waarom hebt Gij ons niet voor een korte tijd uitstel verleend?" Zeg: "Het voordeel van deze wereld is gering en het Hiernamaals zal beter zijn voor hem die Allah vreest. En u zal niet het minste onrecht worden aangedaan.

Tsia zo iemand noemen wij een oorlogs God.Bvb Belsebub, Molloch,. en nu Allah? Is Allah dus toch een oorlog's God?Dat is niet de God die Jesus Vader noemd.Na de komst en de dood van Jesus op aarde heeft God met ons mensen vezoend, alle hoofd zonden zijn vergeven.ook het eten van dat appeltje.

17. De Nachtelijke Tocht, De Kinderen van Israël (Al-Israa, Banie Israa'iel)

< Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 111 strofen.
82. En van de Koran openbaren Wij hetgeen een geneesmiddel en een genade is voor de gelovigen; doch voor de onrechtvaardigen vergroot het slechts het verlies.

Deze Soera is geloof ik geabroggeerd, maar OK het staat in de Qoran nog altijd der in dus het moet door moslims geloofd worden.Dan krijgen julie het probleem, dat julie altijd Haram leven moeten. Volg je de Mekkah predikking dan overtreed je de Medina predikking.
Iemand die altijd haram leeft die komt toch in de Hel . Of zie je dat anders?

luckybee
5 november 2007, 13:14
Niet alleen op jou, ook op anderen, zelfs op mijzelf.
Enige terughoudendheid lijkt mij in de huidige verhitte situatie op zijn plaats.

Rasit Bal: http://www.islamwijzer.nl/forums/vbnews.php?do=viewarticle&artid=29&title=geloofsafval-en-de-moslimsIk heb Rasit Bal beantwoord ik hoop, nog wat van hem terug te horen.

Hamid Islamwijzer
10 november 2007, 16:43
Beste medemens (LuckyBee)
U mag geloven wat U maar wilt geloven.
U heeft alle rechten en vrijheden om te doen wat u maar wilt.
Op een dag zal Malik al Maout (Engel desdoods) uw ziel komen halen en dan begint de afrekeningsschap bij De Schepper der werelden of U dat wilt of niet.

Ik ben maar een simpele schepsel van Allah, die elke dag een strijd levert om het Welbehagen van Allah te verdienen.

Ik maak me geen zorgen om de Islam. Islam heeft zijn beschermerheer en beheerder. Ik maak me wel zorgen om mezelf, broeders en zusters, omdat wij over het algemeen een slechte voorbeeld over de Islam geven.

Franse broeder die zich tot islam bekeerde zei' alhamdoe lilah
(godzijdank) dat ik eerst Islam leerde kennen voor dat ik moslims leerde kennen'.

Islam is een wonderbaarlijke religie waar moderne wetenschappers voor een raadsel staan. Er staan theorieen in de koran die geen mens 14 eeuwen geleden kon weten.

O allah, U behoort alle lof toe. U bent het Licht van de hemelen en de aarde en van allen daarin tot U behoort alle lof. U bent de onderhouder van de hemelen en aarde en van allen daarin. U bent de koning van de hemelen en de aarde. en van allen daarin. U bent waarheid. Uw belofte is waarheid. Uw woorden zijn Waarheid. U ontmoeten is waarheid. Het paradijs is waarheid. Het vuur is waarheid. Het Uur is waarheid. De profeten zijn waarheid. Mohamed is Waarheid.
O Allah, tot u heb ik mij onderworpen. In U heb ik mijn vertrouwen gesteld. In U heb ik geloofd.

Allah's woord is de Waarheid

Vriendelijke groeten,
Hamid

Hamid Islamwijzer
11 november 2007, 16:10
Je bedoeld met terughoudendheid,alles accepteren wat moslims willen?Vergeet het.

Beste LuckyBee,
Ik ken U niet, maar ik heb nou al medelijden met u. Bij U schort het aan zelfrespect. Hoe kunt U medemens respecteren ongeacht kleur, cultuur en religie als U geen zelfrespect heeft. De grootste probleem in onze samenleving is dat er veel Wilders(en) leven dan moslims.:rolleyes::rolleyes:

luckybee
13 november 2007, 14:53
Beste medemens (LuckyBee)
U mag geloven wat U maar wilt geloven.
U heeft alle rechten en vrijheden om te doen wat u maar wilt.
Op een dag zal Malik al Maout (Engel desdoods) uw ziel komen halen en dan begint de afrekeningsschap bij De Schepper der werelden of U dat wilt of niet.

Ik ben maar een simpele schepsel van Allah, die elke dag een strijd levert om het Welbehagen van Allah te verdienen.

Ik maak me geen zorgen om de Islam. Islam heeft zijn beschermerheer en beheerder. Ik maak me wel zorgen om mezelf, broeders en zusters, omdat wij over het algemeen een slechte voorbeeld over de Islam geven.

Franse broeder die zich tot islam bekeerde zei' alhamdoe lilah
(godzijdank) dat ik eerst Islam leerde kennen voor dat ik moslims leerde kennen'.

Islam is een wonderbaarlijke religie waar moderne wetenschappers voor een raadsel staan. Er staan theorieen in de koran die geen mens 14 eeuwen geleden kon weten.

O allah, U behoort alle lof toe. U bent het Licht van de hemelen en de aarde en van allen daarin tot U behoort alle lof. U bent de onderhouder van de hemelen en aarde en van allen daarin. U bent de koning van de hemelen en de aarde. en van allen daarin. U bent waarheid. Uw belofte is waarheid. Uw woorden zijn Waarheid. U ontmoeten is waarheid. Het paradijs is waarheid. Het vuur is waarheid. Het Uur is waarheid. De profeten zijn waarheid. Mohamed is Waarheid.
O Allah, tot u heb ik mij onderworpen. In U heb ik mijn vertrouwen gesteld. In U heb ik geloofd.

Allah's woord is de Waarheid

Vriendelijke groeten,
HamidJe heb helemaal niet gereageerd , op mijn vraag hoe het zit met de Mekkah predikkingen en de Medina predikkingen die het tegendeel is van elkaar?Volg je de Mekkah predikking dan overtreed je de Medina predikking.Zo dat wat moslims ook doen ze altijd haram leven.Ze staan allemaal in de Qoran en mag niet weggedaan worden.Dus ze gelden allemaal zo als ze daar staan toch?Soera 2 vers 85.
MAW Dat Malik al Maout Alleen moslims haalt die hij dan, in de hel stopt,de ene helfte om dat ze de Mekka predikkingen overtreden, de andere om dat ze de Medina predikkingen overtreden zo te zien krijgt hij zo veel te doen dat hij geen tijd meer heeft voor mij. .Mischien is dat juist het Paradijs dat jouw Nabi Mohammed beschrijft?een hemelse bordeel.Ik van mij kant hoopt dat Jesus mij toelaat in zijn Hemelse koninkrijk.Zonder hoerie's en parel knapen.gewoon een geestelijke paradijs waar ik mijn dierbaren terug zal zien.

Hamid Islamwijzer
13 januari 2008, 12:29
Je heb helemaal niet gereageerd , op mijn vraag hoe het zit met de Mekkah predikkingen en de Medina predikkingen die het tegendeel is van elkaar?Volg je de Mekkah predikking dan overtreed je de Medina predikking.Zo dat wat moslims ook doen ze altijd haram leven.Ze staan allemaal in de Qoran en mag niet weggedaan worden.Dus ze gelden allemaal zo als ze daar staan toch?Soera 2 vers 85.
MAW Dat Malik al Maout Alleen moslims haalt die hij dan, in de hel stopt,de ene helfte om dat ze de Mekka predikkingen overtreden, de andere om dat ze de Medina predikkingen overtreden zo te zien krijgt hij zo veel te doen dat hij geen tijd meer heeft voor mij. .Mischien is dat juist het Paradijs dat jouw Nabi Mohammed beschrijft?een hemelse bordeel.Ik van mij kant hoopt dat Jesus mij toelaat in zijn Hemelse koninkrijk.Zonder hoerie's en parel knapen.gewoon een geestelijke paradijs waar ik mijn dierbaren terug zal zien.

Profeet Issa (Jesus) is ook mijn nobele profeet (één van de heiligste mensen in de Islam). over Hem hebben jullie heel veel leugens vertelt en geschreven, nadat hij door Allah uit de handen van de vijanden van het geloof is gered. De bijbel was ook een boek van Allah, maar die hebben jullie veranderd, waar nu heel veel tegenstrijdigheden in zitten en dat is door wetenschappers aangetoond. Profeet Issa zal in de toekomst terug komen en zal tegen Jullie (ongeloven) getuigen en bestrijden.
Over dat Mekka predikkingen en Medina predikkingen ben ik heel duidelijk over geweest. In de Koran zult u geen tegenstrijdigingen vinden in tegenstelling tot de Bijbel.

Ik ben bang dat u hart zo verhard is dat u Allah niet op tijd zult gehoorzamen en in een pijnelijke bestemming terecht komt.

Vriendelijke groeten,

Aplat
19 januari 2008, 19:31
Profeet Issa (Jesus) is ook mijn nobele profeet (één van de heiligste mensen in de Islam). over Hem hebben jullie heel veel leugens vertelt en geschreven, nadat hij door Allah uit de handen van de vijanden van het geloof is gered. De bijbel was ook een boek van Allah, maar die hebben jullie veranderd, waar nu heel veel tegenstrijdigheden in zitten en dat is door wetenschappers aangetoond. Profeet Issa zal in de toekomst terug komen en zal tegen Jullie (ongeloven) getuigen en bestrijden.
Over dat Mekka predikkingen en Medina predikkingen ben ik heel duidelijk over geweest. In de Koran zult u geen tegenstrijdigingen vinden in tegenstelling tot de Bijbel.

Ik ben bang dat u hart zo verhard is dat u Allah niet op tijd zult gehoorzamen en in een pijnelijke bestemming terecht komt.

Vriendelijke groeten,

Ja maar:
Erg jammer dat je hier polariseert door te beweren dat de bijbel wel en de koran geen tegenstrijdigheden bevat.

Dat begrijp ik echt niet, sorry. Waarom moet dat nu?

Overigens vrees ik toch dat je niet helemaal op de hoogte bent met het onstaan van de bijbel, dat terzijde.

Huda
9 juli 2008, 13:09
Assalamu alikum,

Veel heb ik nog niet gelezen op dit forum, maar na het lezen van de redactieverklaring dacht ik meteen dit: wat een opluchting/verlichting!

Ik kan mij helemaal vinden in de verklaring. Vooral het gebrek aan respect en het elkaar steeds overtuigen van het eigen gelijk, zijn voor mij vaak reden om niet aan andere fora deel te nemen. Insha'Allah vind ik hier wat ik zoek.

Huda