PDA

View Full Version : Waarom hebben berbers en arabieren altijd conflicten met elkaar??

S.elkassimi
1 december 2008, 19:39
Salaam alaikoum,

Ik begrijp niet waarom er altijd conflicten bestaan tussen arabieren en berbers terwijl wij moslims zijn en wij juist elkaar horen te steunen.wij zijn allemaal toch gelijk?

wa alaikoum salaam,

Insha'Allah
3 december 2008, 00:29
Salaam alaikoum,

Ik begrijp niet waarom er altijd conflicten bestaan tussen arabieren en berbers terwijl wij moslims zijn en wij juist elkaar horen te steunen.wij zijn allemaal toch gelijk?

wa alaikoum salaam,

Salaam oe 3alaikoum,

Dat is iets wat ik me ook vaak afvraag. Ik hoor het zo vaak en zie het ook vaak. Die vooroordelen ook altijd. Maar mensen die dat zeggen, hebben meestal de kennis niet of ze gebruiken het niet. Je mag een bepaald groep niet afkeuren vanwege ras of wat dan ook.

Al Khair Insha'Allah

S.elkassimi
3 december 2008, 15:37
Salaam alaikoum,

Youre right, Het was gewoon iets dat me opviel en ik wilde weten hoe andere er over denken.:P Maar goed Khair InshaAllah

wa alaikoum salaam

Insha'Allah
3 december 2008, 22:31
Salaam alaikoum,

Youre right, Het was gewoon iets dat me opviel en ik wilde weten hoe andere er over denken.:P Maar goed Khair InshaAllah

wa alaikoum salaam

Salaam oe 3alaikoum

Ik begrijp het, ik zou dat ook willen weten:P. Maar ik zie ook dat er haast geen reacties geplaatst worden hier, that's to bad.

Ma3a Salama,
Insha'Allah

S.elkassimi
7 december 2008, 12:51
Salaam alaikoum,

Dat is zeker bad!:( achja Khair insha Allah:)

Wa alaikoum salaam

Gorkum
26 december 2008, 17:48
Er zijn kennelijk sterkere krachten werkzaam dan de leer van de Islam. Wees blij dat het 'conflicten' zijn en geen grootschalige moordpartijen zoals in Irak of indertijd in Hama de genocide op de soennieten door de alawiet Assad.

aboe bakr
16 februari 2009, 02:03
salaam moe alaikom

waarom hebben arabieren en berbers altijd conflicten met elkaar?? djahaliya?? wel eens van gehoord?? wellahi ik snap het ook niet! weten ze dan niet dat allah in soerah ali imraan zegt:

102. O gij die gelooft, vreest God zoals het behoort en sterft niet, tenzij je Moslim bent

103. En houdt u allen tezamen vast aan het koord van God en weest niet verdeeld en gedenkt de gunst van God, die Hij u bewees toen je vijanden was en Hij uw harten verenigde, zo werd je door Zijn gunst broeders en je was aan de rand van een vuurput en Hij redde u er van. Zo legt God u Zijn geboden uit opdat je zult worden geleid

en in soerah al hujurat:

10. De gelovigen zijn voorzeker broeders. Bewaart daarom vrede onder uw broeders en weest godvruchtig opdat u barmhartigheid moge worden betoond

de moslims zijn dus broeders van elkaar!! dus of je nou arabier, berber, turk, koerd , surinamer, nederlander,enz enz bent,..we zijn moslims dus hou van elkaar wa taqoe lah!!

wa salaam!

Youssef
11 maart 2009, 20:31
Wat ik zelf heb ervaren is dat hat meestal van de berbers kant komt dat je hoort arabieren dit en dat ,volgens de berbers die ik heb ervaren hebben die de volgende gedachte over de arabieren.
Ze denken dat meestal arabieren veel makkelijker en minder streng zijn voor hun kinderen,voorbeeld hun dochters.Berbers denken dat de arabieren vaak hun dochters en ook zonen veel meer laten doen wat onze islam verboden heeft ,ik vertel nu alleen wat de berbers denken die ik ken en dat zijn er veel.Zelf spreek ik alleen maar arabiers.Wie weet ligt het bij veel berbers anders.Kort gezegd arabieren zijn veel makkelijker en berbers zijn strenger en harder dus daarom mogen ze arabieren niet omdat arabieren veels te makkelijk zijn tegeover dingen die wij niet mogen .
Mijn antwoord is gebasseerd op mijn ervaringen.Zelf kreeg ik nooit die vooroordeel ,misschien vonde ze dat ik wel een strenge arabier ben :D

Youssef
11 maart 2009, 20:32
En nou is het tijd voor Ishaa.;)

Svedberg991
25 maart 2009, 10:25
Die Hij u bewees toen je vijanden was en Hij uw harten verenigde, zo werd je door Zijn gunst broeders en je was aan de rand van een vuurput en Hij redde u er van. Zo legt God u Zijn geboden uit opdat je zult worden geleid.

------------------------------
Romantik Liebe (http://www.bestewaardebonnen.nl/Categorieen/Dating/)

arabmoslima
27 maart 2009, 11:40
salaaam alikoem,
ik snap eigenlijk ook niet waarom de niet met elkaar om kunnen gaan. ik ben zelf ook een arabier en woon in nador.. ik kan eigenlijk goed op schieten met de berberse mensen daar so..maar hier in nl waar ik woon mogen ze ons niet en waarom omdat ik arabier ben.. ik snap eigenlijk niet wat de punt is...het is niet dat arabieren makkelijk zijn dan berberse mensen want bij ons in de familie zijn ze ook streng.. ik hou me zelf ook aan de regels van islam en draag mashallah een hoofddoek bid elke dag.. ik snap niet wat het is.. het is gewoon de kwest van elkaar accepteren en so.. het maakt niet uit wat je spreekt of wat je cultuur is.. we zijn allemaal moslims dus ook allemaal broeders en zusters. we horen elkaar te accepteren zoals we zijn en met elkaar om te gaan als broeders en zusters..

ik hoop dat het inshallah later in de tijd gaat veranderen. en dat we allemaal met elkaar kunnen omgaan.

wa alikoem salaaam wa rhamatollah.

Ouafae
14 april 2009, 16:58
Salaam alaikoum,

wa alaikoum salaam,

Salaam oe3alaikom,,

dat vraag ik me dus ook altijd af!
Maar de conflicten tussen berbers en arabieren heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt, inshallah maak ik het ook niet mee!
Maar ik zelf ben berber en ik maar andere conflicten mee: Berbers tegen elkaar! De één zegt azenay is de beste en de andere zegt nee! Dat zijn etwayger!

Dat slaat dus egt nergens op:confused:!!
Van mij hoeft het egt niet, al deze problemen! Genoeg problemen in deze wereld!
Ik ga met iedereen om van arabier tot met atwayger! Geen probleem!
Een maal een marokkaan altijd een marokkaan ,tog? Wat maakt het uit of je arabier bent of arabier, allemaal tog moslims? ( oke, niet allemaal, maar grotendeels tog wel?)

Wa 3alaikom salaam!